V součtu je to pak teoretická úspora až 235 hodin denně, a to při zohlednění kapacity vozidel vypravovaných na linkách č. 1 a 10 a četnosti spojů na této trase. Takový je přínos modernizace tramvajové trati mezi zastávkami Kolonie Jeremenko a Dolní Vítkovice, kterou DPO zahájil v prvním říjnovém týdnu a v těchto dnech úspěšně ukončil.

Nová tramvaj Škoda 39T v Ostravě.
Nová tramvaj Škoda 39T začala jezdit ve zkušebním provozu v ulicích Ostravy

Součástí modernizace tratě za více než 18 milionů korun, při které je 85 % ceny dotováno z Operačního programu Doprava EU, byla rekonstrukce trolejí, části kolejiště, přejezdu, nebo montáž zábradlí u cyklostezky. Modernizace zajistí kvalitnější jízdu pro cestující a zejména pak zvýší rychlost jízdy tramvají až na 80 km/h, tedy o 20 více než doposud. V současné době mohou nové tyrkysové tramvaje DPO jezdit vyšší rychlostí 80 km/h hned na třech úsecích.

„Těší nás, že opět můžeme potvrdit konkurenceschopnost naší ostravské MHD více než bezpečím, spolehlivostí, pohodlím, ale i rychlostí přepravy oproti osobním autům. Daří se nám zrychlovat jízdu na stále více tramvajových úsecích: Nová Ves vodárna - Svinovské mosty, Důl Zárubek - Hranečník, teď nově trať v Ostravě-Jihu a nekončíme. Věříme, že i tato naše snaha jít neustále dopředu osloví i ty, kteří naší tyrkysovou MHD zatím nejezdí,“ uvádí předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys.

Ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys při prohlídce nových tramvají v plzeňském výrobním závodě společnosti Škoda Transportation.
Šéf DPO Morys: Koupili jsme pro Ostravu nejmodernější tramvaje v zemi

Vladimír Cigánek, náměstek primátora pro dopravu doplňuje: „Uvědomujeme si, že modernizace si vyžádala dočasné nepohodlí cestujících. Tímto jim všem děkujeme za trpělivost. Věříme, že přínos zmodernizované tramvajové trati v Ostravě-Jihu teď nejen místní ocení. Bude jim dlouho sloužit.“

Práce v místě doprovázela výluka tramvajového provozu týkající se linek č. 1, 6 a 10, která však tento víkend končí.